Inscenizacja Bitwy pod Grunwaldem hitem turystycznym Warmii i Mazur

2016-09-23 15:01:51 (ost. akt: 2016-09-23 15:31:30)

Polska Organizacja Turystyczna na podstawie badań, analiz i opinii regionalnych organizacji turystycznych wytypowała atrakcje z każdego województwa, które ze względu na największy potencjał przyciągania ruchu turystycznego można traktować jako flagowe. Najwięcej głosów wśród internautów zdobyła inscenizacja Bitwy pod Grunwaldem.

Inscenizacja Bitwy pod Grunwaldem hitem turystycznym Warmii i Mazur

Autor zdjęcia: Grzegorz Czykwin

Zobacz także: Rozmowa o Grunwaldzie bez mitów Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu. — Dla Krzyżaków Grunwald to nie był Stalingrad — mówi doktor Krzysztof Kwiatkowski z Instytutu Historii i Archiwistyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika...
Ze wszystkich atrakcji turystycznych wybrano po pięć z każdego regionu. Potem w sondzie Narodowego Portalu Turystycznego w 16 edycjach regionalnych internauci głosowali na swoje ulubione wydarzenia. W sondzie finałowej oddawali zaś głos na atrakcje, które zajęły pierwsze miejsca w poszczególnych województwach.

Najwięcej głosów wśród internautów zdobyła inscenizacja Bitwy pod Grunwaldem, która corocznie w połowie lipca odbywa się na Polach Grunwaldzkich (27,3 proc. głosów). Kolejne miejsce zajmowały Muzeum Wsi Kieleckiej - Park Etnograficzny w Tokarni (20,8 proc.), Kolej Wąskotorowa Rogów-Rawa-Biała (10,2 proc.), Puszcza Białowieska – UNESCO / Białowieski Park Narodowy (8,7 proc.) oraz Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku (8 proc.).

W eliminacjach województwo warmińsko-mazurskie reprezentowały ponadto: Wilczy Szaniec w Gierłoży, Interaktywne Muzeum Państwa Krzyżackiego w Działdowie, Kanał Elbląski oraz Zespół Wzgórza Zamkowego we Fromborku.

***
Zobacz zdjęcia z tegorocznej inscenizacji Bitwy pod Grunwaldem!






Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB