Polska Organizacja Turystyczna na podstawie badań, analiz i opinii regionalnych organizacji turystycznych wytypowała atrakcje z każdego województwa, które ze względu na największy potencjał przyciągania ruchu turystycznego można traktować jako flagowe. Najwięcej głosów wśród internautów zdobyła inscenizacja Bitwy pod Grunwaldem.
Zobacz także: Rozmowa o Grunwaldzie bez mitów
— Dla Krzyżaków Grunwald to nie był Stalingrad — mówi doktor Krzysztof Kwiatkowski z Instytutu Historii i Archiwistyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika...
Ze wszystkich atrakcji turystycznych wybrano po pięć z każdego regionu. Potem w sondzie Narodowego Portalu Turystycznego w 16 edycjach regionalnych internauci głosowali na swoje ulubione wydarzenia. W sondzie finałowej oddawali zaś głos na atrakcje, które zajęły pierwsze miejsca w poszczególnych województwach.
Najwięcej głosów wśród internautów zdobyła inscenizacja Bitwy pod Grunwaldem, która corocznie w połowie lipca odbywa się na Polach Grunwaldzkich (27,3 proc. głosów). Kolejne miejsce zajmowały Muzeum Wsi Kieleckiej - Park Etnograficzny w Tokarni (20,8 proc.), Kolej Wąskotorowa Rogów-Rawa-Biała (10,2 proc.), Puszcza Białowieska – UNESCO / Białowieski Park Narodowy (8,7 proc.) oraz Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku (8 proc.).
W eliminacjach województwo warmińsko-mazurskie reprezentowały ponadto: Wilczy Szaniec w Gierłoży, Interaktywne Muzeum Państwa Krzyżackiego w Działdowie, Kanał Elbląski oraz Zespół Wzgórza Zamkowego we Fromborku.
***
Zobacz zdjęcia z tegorocznej inscenizacji Bitwy pod Grunwaldem!
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez